Sömnpiller & Asteroider

Har hela denna helgen befunnit mig under ett stort askmoln som svävat hit från Island. Vulkanen Eyjafjallajökull hade visst ett utbrott och askan följde med vindarna till Sverige. Det blev molnigt, punkt. Alltså var hela grejen helt enkelt ett lite mer spännande sätt att säga att vädret skulle bli mulet. Likt namnet på denna blogg, det låter spännande med Sömnpiller & Asteroider, men den enda meningen med namnet är i verkligheten endast att det låter coolt. Inget mer, inget mindre. En jakt på att vara retro, likt alla andra kaffedrickande, tidtypiska 20-plusare här i världen. Fast lite coolare.

För att inleda, eller avsluta.. får se vart det här leder, så måste jag ge tummen upp till Island för att dem har mage till att skita över halva Europa efter att dem blivit skyldiga bl.a Storbrittanien miljardbelopp efter internetbanken Icesaves lilla kollaps. Det är respekt av Darth Vader-liknande karaktär. Till skämt som "Dear Iceland, we said send us back our cash, not ash!", kan Island enkelt svara "Fuck you, we're awesome". Äntligen ser vi Island i ett nytt ljus. Jag som länge trodde att Island var en påhittad sagovärld, med tomtar, vättar och andra karaktärer inspirerade av norrmän. Eyjafjallajökull begs to differ, Björk likaså. Även om hon i mina ögon verkar vara en isländsk syren som sitter vid vulkanöppningarna och, med sin sång, lurar ner vättar och tomtar i het, obärmhärtig magma.

Nog om Island, mer om dagens tillskott till bloggosfären.

Sömnpiller & Asteroider är ett framtjatat koncept vars motivation kommer från en man vid namn Eddie Brandin, vars blogg ni kan hitta någonstans på min sida. Det är även han som designat bloggen som jag sitter och skriver på, eftersom att jag fortfarande är en mentalt handikappad dinosaur när det gäller internet och datorer. Men till mitt försvar, så är dinosaurier coola. Och eftersom att man en gång i tiden trodde att fåglar härstammade från dinosaurier, och fåglar ger ifrån sig ljud som kallas tvitter, på engelska Twitter, så vill jag även påminna er att lösaktigt surfa in på min Twitter-sida. Där finns en massa stötande grejer att skämmas över. Länken finns här på sidan, håll till godo.

Fan vad jag reklamerar, måste snart köra den kommunistiska skäran genom mitt västerländska hjärta, eller något.

För att avrunda. Sömnpiller & Asteroider vill snacka om Multimedia, med fokus på det som kan appliceras på min livsstil. Ni kanske lär er någonting. Basshunter kan suga någon form av kuk, och får gärna sluta hänga på kårpuben i Halmstad. En stolt, svensk profil som honom borde ju vara ute och erövra världen, tills han inser hur liten han är och åker hem igen. Med andra ord så vill jag säga att musik och dylikt som presenteras här kommer att kanaliseras till det som jag anser vara vettigt. En massiv jävla egotrip med andra ord. Enjoy!

Öpnningslåtar som sätter standarden:

Plan B - She Said (16BIT Remix) - Tillägnad Hampus Hedström, vars blogg "Tastymusic" går att hitta på denna sida

Angels & Airwaves - The Flight of Apollo - Om ni inte diggar med till denna, så har ni inte här att göra. Hela albumet finns även att ladda ner gratis och lagligt här, då Angels & Airwaves är ett av få band som tagit ett smart, viktigt och respektingivande steg inom musikindustrin. Mer om det en annan gång

Sigur Ros - Staralfur - Eftersom att Island har varit ett aktuellt ämne idag så kör vi en låt i landets ära, på isländska, från island

Blink 182 - Obvious - Eftersom att jag är större fanboy av Blink än vad Mark David Chapman var av John Lennon. Har lyssnat på dem i 12 år, och tänker inte sluta någon gång snart

Thom Yorke - All for the Best - En av dem skönaste låtar som jag någonsin hört, direkt från Thom Yorkes briljanta hjärna

BoxCar Racer - Cat Like Thief - Tack vare sin perfekta balans mellan Hardcore och Pop-punk skapade sig BoxCar Racer ett enormt kultfölje. Här är en av deras softare låtar, med Tim Armstrong från Rancid och The Transplants som gästsjunger

Fred ut Bloggosfären. Vi hörs inom kort / Lillalocke





Kommentarer
Postat av: Eddie

Helvete vad grym du är! Jag vill gifta mig med din hjärna! Peace!

2010-04-18 @ 18:04:50
URL: http://vems.webblogg.se/
Postat av: Lillalocke

Tackar, Det är allt tack vare dig!

2010-04-18 @ 18:20:54
URL: http://lillalocke.blogg.se/
Postat av: Mr Tasty

!!

2010-04-19 @ 13:19:00
URL: http://tastymusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0