Earth Hour, and beyond

Tänkte precis på när Earth Hour ägde rum, och märkte att jag missade den välmenande, men något hippie-influerade timmen med ganska stor marginal. Oops. Frågan är, hade man släckt ljuset och gjort någon form av aktivitet med inspiration i en grottmänniskas ideal? Med tanke på att vår sköna, nya värld har en något cynisk inställning till det mesta, så tvivlar jag starkt på idéen. Det visade sig dock att många engagerade sig, och gav en nytändning till hoppet om mänskligheten. Jag förstår tanken. Vi tar fram familjens eller vännernas monopol, tänder några ljus, lutar oss tillbaka, och bidrar. Jag kan se det framför mig, jag förstår idéen, men jag hatar verkligen monopol. Jag föredrar Risk, alternativt någonting där man höjer insatsen lite. Så plötsligt faller man tillbaka i kapitalismens strävan efter vinst, som satte oss i denna miljöknipa från början. Förbannade universum, det slutar aldrig ställa till problem för oss. Hade universum varit en person, så hade jag roundhouse-kickat denna i ansiktet. Även om jag inte har den grad av vighet, eller kampsportsträning som krävs för att åstadkomma detta, så hade jag gjort det. I alla fall gett det ett ärligt försök.

Nu alla barn är det dags för musikprat. Om ni inte bryr er om musik så sluta läs här, om ni nu kan läsa det vill säga. För gillar man inte musik så är det vetenskapligt bevisat att man är mentalt efterbliven i hjärna och själ, Alternativt: tappad bakom en vagn.
För att kort återkomma till det jag nämnde i förra inlägget om Angels & Airwaves, och deras utveckling inom musikindustrin. Kort sammanfattat: Dem startade för några år sedan hemsidan Modlife. På denna sidan distribuerar dem själva sin musik,  då dem lämnat sitt skivbolag och nu promotar sig själva. Det går att se live-spelningar med dem genom hemsidan, medlemmar får exklusiva erbjudanden angående konserter, merchandise och dylikt. Men främst så går det även att enkelt chatta med medlemmarna genom Modlife. Jag har själv haft kontakt med den tyste gitarristen vid olika tillfällen. Tidsskillnaden ställer till problematik. Det låter kanske inte så speciellt och nyskapande, men det är det. På denna hemsida släppte dem sin nya skiva "LOVE" gratis till allmänheten. Om man ville fick man donera pengar för skivan, men det behövdes inte. Gjorde man detta fick man en exklusiv remix som tack. Detta, mina damer och herrar, är enligt mig framtiden inom musikindustrin. Ett system som fler bör eftersträva. And BOOM goes the dynamite!

Känns som att jag sitter och skriver ointressenta fakta tillägnad en väldigt liten del av allmänheten. Men vem bryr sig? Jag sätter flaggan i bloggosfären och förklarar den min, tillsammans med min vapendragare Eddie Brandin. Dessutom har jag hört att skriva ointressenta fakta tillägnad en väldigt liten del av allmänheten, är precis vad bloggosfären går ut på.

För att avrunda, lite nattmusik.

We Are Scientists - After Hours - Finns förmodligen ingen bättre låt efter midnatt

The Submarines - Xavia - Skön nattmusik för hopplösa romantiker

Rogue Wave - Debaser
- Soft cover på The Pixies låt med sama namn. Klockrent skulle jag kalla det.

Blink 182 - Stockholm Syndrome - Kan inte somna utan att lämna ett spår av Blink 182 i inlägget. Grym låt som låter en känsla av melankoli befästa sig i det passiva medvetandet. Om melankoli hade känts såhär bra i verkligheten, så hade jag skjutit mig i huvudet för längesen.


Försöker blanda mitt utbud så gott det går, innehållsmässigt och musikmässigt. Påminnelse: Kolla in Sara Karlsson. Hon är cool. Den kommunistiska skäran kommer sakta krypandes. Nu avslutar jag med något kul.

"Are paratroopers a special unit within the army for handicapped people?"


Fred ut/ Lillalocke


Kommentarer
Postat av: Eddie

"And BOOM goes the dynamite!"

Hållbar utveckling VS Kapitalism & Nyliberalism!



2010-04-19 @ 02:11:55
URL: http://vems.webblogg.se/
Postat av: Lillalocke

You know it! Måste dela med sig av all visdom man samlat på sig

2010-04-19 @ 02:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0