Does it offend you, yeah?

Bloggen har ett tag nu befunnit sig i ett stadium som går att likna med locked-in syndrome, detta på grund av rekonstruktion och renovering i bloggen + en oförtjänt rekreationsstund. Jag tackar Eddie Brandin för hans energi och engagemang. Utan honom så hade denna bloggen sett ut som en förfallen gammal lada som ungdomar använder för sex och dylikt. Bloggen hade nog aldrig heller sett dagens ljus. Så utan honom hade jag kanske varit ute och lekt solskenet just nu. Men rent sannolikt så hade jag nog spelat tv-spel. Vilken tur att jag isåfall har bloggen, eftersom att det är dem nördiga barnen som spelar tv-spel, medans dem coola barnen leker i bloggosfären. Undrar om den allmänna uppfattningen fortfarande ser ut så, isåfall kan ju den allmänna uppfattningen flyga till San Francisco, utforska de homosexuella spelrummen, och avrunda allt genom att gå loss på någon form av penis.

Nu antyder ju jag dock att den allmänna uppfattningen är en homosexuell man, och att utforska de homosexuella spelrummen i San Francisco skulle vara något negativt. Det här kan ses som ett extremt ställningstagande, och ett något stötande sådant. Men att bli upprörd över ett negativt antydande angående den sexuella läggningen hos ett abstrakt koncept skapat i människans idéer är inget mindre än löjligt och på gränsen till patetiskt. Det är lite som att säga att grönt är en hermafrodit. Nu kanske folk vill argumentera emot och säga att färg inte är abstrakt, då det går att fysiskt beröra. Men då färg är dimensioner av ögats och hjärnans perception av ljus som inte är givna av den totala intensiteten, beroende av ögats näthinna, och dessutom besitter psykologiska associationer och symboliska betydelser, så är färg abstrakt. Deal with it!

I alla fall så kan anspelandet på de homosexuella spelrummen ses som stötande i detta väldigt löjliga sammanhang. Men då jag nämner att den allmänna uppfattningen kan gå loss på "någon form av" det manliga könsorganet så betyder det att det inte är direkt anspelat på människor. Det kan vara till exempel en get som springer lös på gayklubbarnas dansgolv, och jag tror inte att den bryr sig om jag ser dennes sexuella njutning och läggning som något negativt. Det är get. Så jag har inte, i någon form, tagit ett ställningstagande. Jag anger bara en plats i världen.

Nu kanske allt det här kan ses som orelevant då ingen har kunnat stötas av mina påståenden, då inlägget ej blivit publicerat än. Men syftet kan ses vara att belysa människors förmåga att se politisk inkorrekthet i väldigt tramsiga sammanhang. Ta det debatterade South Park-avsnittet där dem visade Muhammed i en björndräkt. Muslimer blev sura, men det visade sig tillsist att det var Jultomten som befann sig i björndräkten. Så varför blev muslimerna arga? Folk ska kanske avvakta lite innan dem ringer och meddelar mordhot. Det är kanske hemskt att Jultomten har på sig en björndräkt, vad vet jag. Möjligtvis förändrar det julkänslan lite, eller så blir barn rädda för maskotar också, då dem tror att Tomten befinner sig däri. Väldigt hemskt isåfall, South Park-skaparna förtjänar mordhotet. Tomten är en global, mysig fadersfigur. Han hälsar på en gång om året och mutar till sig kärlek genom presenter. Världen bästa pappa. Gör aldrig narr av honom Trey Parker & Matt Stone.

Jag finner allt det övre mycket roande. Om folk nu skulle bli arga över detta orelevanta påstående, ska dem inte då anmärka att jag även säger att den allmänna uppfattningen ska "flyga till San Francisco". Det här betyder alltså att detta abstrakta väsen inte är lokalbo. Vilken nationalitet anspelar jag då på? Är jag hemsk för att jag starkt påpekar att den allmänna uppfattningen inte kommer från San Francisco. Gör det här befolkningen i staden ledsna? Ta upp det med Eddie, som jag nu efter detta långa onödiga ordbajsandet tackar för min fina blogg. Förhoppningsvis blir jag inte knivhuggen av någon homosexuell, muslimsk San Francisco-bo som jag inte på något sett framställer negativt någonstans bland alla skrivna tecken i detta inlägg.

Med allt detta vill jag väl helt enkelt säga att jag gillar tv-spel, och dem som ser det som nördigt kan flyga till San Francisco, utforska de homosexuella spelrummen, och avrunda allt genom att gå loss på någon form av penis. Så, helt plötsligt, var vi tillbaka på ruta ett. Att folk inte kan se det roliga i att Buddha snortar kokain i South Park, eller att Brad Pitt skalperar nazister i Inglourious Basterds, roar mig väldigt mycket.

Om nu folk fortfarande skulle se mig som trångsynt och stötande, så vill jag belysa att jag är öppen för alla religioner, sexualiteter, etniciter, osv. Kanske inte scientologerna. Ni borde i alla fall titta på mer South Park eller Family Guy. Om man inte kan se humorn i allt som händer i världen så är man själv trångsynt och förmodligen en människa som jag nog aldrig skulle vilja bjuda hem. Kanske inte så stor vinst för många, men jag är en rätt bra kompis. Jag lagar god mat, har många filmer, och äger en riktigt cool keps.

Nu är det förmodligen dags att avrunda. Om någon är sur över kommentarer gjorda i dagens inlägg, så lyssna på dessa toner och somna gott. Eller dra åt helvete, vilker för många muslimer nog skulle vara att utforska San Franciscos homosexuella spelrum. Det är inte stötande, det är fakta. Titta på Iran. Om man inte erkänner världens mörka sanningar, vad är man då? Förmodligen Thomas Di Leva.

Arcade Fire - No Cars Go

Yeah Yeah Yeahs - Maps

Bob Dylan - Like a Rolling Stone

Orkar inte lämna några klämchecka kommentarer efter diverse spår. Är trött. Lyssna och njut så gott det går.

Fred ut/ Lillalocke



Kommentarer
Postat av: eddie

Hahaha! Detta gjorde min kväll^^

Snyggar gärna till din blogg kömpis det vet du, bara headern kvar sen är det finare än snus.

2010-05-03 @ 02:36:56
URL: http://vems.webblogg.se/
Postat av: Sara Karlsson

Inglorious bastards var ju sinnessjukt kul o bra måste jag hålla med om! Sen kan ni ju länka mig assholes;) känns som att Oscar bara känner ordbajsare!

2010-05-03 @ 09:33:47
URL: http://honeydotcom.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0